Skip to main content

Salgsbetingelser

Les her våre salgsbetingelser for kjøp og levering av våre produkter. Disse salgsbetingelsene gjelder ved kjøp av månedsabonnement, årsabonnement eller overføring av saker fra Unbolt ApS til deg. Ved kjøp i app, dvs. ved direkte kjøp i våre apper, se betingelsene fra Apples App Store og Googles Play Butikk. Unbolt ApS leverer en digital tjeneste, hvor du får tilgang til varierende funksjonalitet avhengig av hvilket abonnement du velger.

Kontakt og Virksomhetsinformasjon Unbolt ApS Frilandsvej 111 – 9800 Hjørring – Danmark E-post: info@unbolt.dk – Telefon: +47 95085801 CVR: 44634651 Ring oss mellom 08:00 – 16:00 på hverdager.
Betaling
Betaling skjer via Visa, Dankort eller Mastercard. I spesielle tilfeller kan vi tilby deg betaling via EAN-faktura. Kontakt oss hvis du ønsker betaling via EAN-faktura.

Salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet med få ændringer. 

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene

Selger er Unbolt ApS Frilandsvej 111 – 9800 Hjørring – Danmark E-post: info@unbolt.dk – Telefon: +47 95085801 – CVR: 44634651, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er prisen ex. moms kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer ikke moms. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

6. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Du har ingen angrerett på abonnementet ditt, men det er ingen binding, så du kan når som helst si opp abonnementet før neste automatiske fornyelse. Vi gir selvfølgelig 2 års reklamasjonsrett i henhold til dansk lov.

9. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

10. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske  utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18  år.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Tilgang

Kort tid etter at vi har mottatt din betaling, vil abonnementet ditt bli aktivert, og de tilsvarende funksjonene vil bli tilgjengelige i appen. Din lisens skal kun brukes av deg og din bedrift, og informasjon må ikke deles med tredjeparter. Tilgangen til våre apper sidestilles med tilgangen til lisensiert programvare.

Innhold

Alt innhold eies av Unbolt ApS og må ikke kopieres eller distribueres uten skriftlig samtykke. Kopiering vil medføre krav om erstatning med maksimal bot.

Gyldighet

Tilgangen din gjelder for det antall måneder du har kjøpt abonnement for. Du er som standard registrert for automatisk fornyelse, men du kan når som helst stoppe automatisk fornyelse via kundeportalen din.Fortrydelse

Du har ingen angrerett på abonnementet ditt, men det er ingen binding, så du kan når som helst si opp abonnementet før neste automatiske fornyelse. Vi gir selvfølgelig 2 års reklamasjonsrett i henhold til dansk lov.

Reklamation

Kjøpslovens mangelregler gjelder. Når du handler hos oss, har du selvfølgelig 24 måneders reklamasjonsrett. Reklamasjonen må være berettiget, og mangelen skal ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadeforvoldende adferd. Meld fra om mangelen så detaljert som mulig.

Enhver reklamasjon på mangler ved leverte programvareprodukter skal, etter at kjøper har oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen, meldes til oss innen rimelig tid. To måneder regnes alltid som rimelig tid. Hvis reklamasjonen ikke gjøres innen denne tidsrammen, mister kjøper retten til å gjøre krav på mangelen.

Du bes om å angi og, på forespørsel, vise hva mangelen består av – normal praksis er at vi ber om et skjermbilde av feilen eller lignende som kan tydeliggjøre hva feilen består av. Vi kan avslå reklamasjon dersom kjøper ikke samarbeider eller leverer ufullstendige opplysninger om produktets mangler.

Nyhetsmail

Som en del av abonnementet ditt vil vi opptil 8 ganger i året sende deg en nyhetsmail med de mest relevante nyhetene fra bransjen og oss selv. Du kan alltid melde deg av tjenesten. I tillegg vil du motta viktige e-poster om oppdateringer og endringer som påvirker hvordan du bruker appene våre.

Forbehold om endringer

Vi forbeholder oss retten til å endre og oppdatere reglene og vilkårene som gjelder for denne nettsiden. Det er derfor viktig at du jevnlig holder deg oppdatert om eventuelle endringer.

Leveringstider

Du vil motta lisensen din innen 24 timer på alle hverdager. Ved bestilling i helger og på helligdager kan behandling i noen tilfeller, først skje på neste virkedag.

Domuspect og proptech denmark

Frilandsvej 111 – 9800 Hjørring – Danmark

E-post: info@unbolt.dk
Telefon: +47 4140 5585

CVR: 44634651
DomuSpect er en del av Unbolt ApS

Ring oss mellom kl. 08:00 – 16:00 på hverdager, eller nå oss via chatten på nettsiden – vi er ofte tilgjengelige utenfor normal åpningstid, også på kvelder og i helger.

Vi tilbyr Norges beste support for digitale flytteinspeksjoner.

Personvern – CookiesSalgsbetingelser